Monday, April 18, 2011

Intimiteit

‘Mama!’
‘Nee’, bedompt, het hoofd begraven in kussens. ‘t Is licht, maar liever niet.
‘Mama!’
‘Nee!’ Scheller, hoofd komt iets omhoog en ploft in het dons.

Zachtjes, bedachtzaam en uiterst voorzichtig, trippelen voetjes over de trap. Dichterbij. De deken opent zich en een warm, rank lichaampje vleit zich tegen me aan.
‘Het is licht mama’, zegt een zacht stemmetje tegen het begraven hoofd.
Ja, het is licht.

Daar hoor ik nog iets, trippel trappel. Iets minder bedachtzaam maar ook zachtjes, volgt kindje nummer 2.
De dekens worden gelift, en daar drukt een jongetje zich tegen me aan. Warm.
‘Mama, wanneer ga je opstaan?’
‘ Bijna.’ Een vrij hoofd.

Zacht aait een handje over mijn rug. En nog een.
‘Dit is jouw helft, deze is van mij.’
‘Ik heb korte nagels.’
‘Zachtjes Louk, niet mama krabben.’

4 comments:

Anonymous said...

Hoi Jonah,

leuk dat je weer schrijft!

Liefs, Barbara

prul said...

Wat een fijn stukje om te lezen,
Het zijn de kleine dingen die het hem doen! Leuke site heb je overigens!

Godfried IJsseling said...

Hee Jonah, eindelijk gelezen! Mooi omschreven, intimiteit. Godfried

New York Personal Training said...

Tremendous and vital blog
information . i like it and this type of information helpful for me in my practical life.