Tuesday, July 31, 2007

Bijna

Mijn verlof gaat bijna in, is eigenlijk al ingegaan. Mentaal nog niet aan toe, fysiek wel. Wie moet tijdens mijn verlof die opdrachtbevestiging ondertekenen, wie denkt er aan de extra link op de website begin september? Kan iemand dan voor mij in de gaten houden of er wel wordt gereageerd op de uitnodiging die zojuist verstuurd is? Nog veel belangrijker: hoe komt het nieuws bij mij? Wie gaat mij de komende maanden op de hoogte houden van de stand van zaken? Wie belt mij als er iets mis gaat? Weten mensen uberhaupt wel naar wie ze toe kunnen als er iets niet klopt? Zien mensen het wel als er iets niet klopt of wordt de brief dan toch verstuurd......

..... niemand gaat mij bellen, tenminste, dat mag ik hopen. Niemand gaat mij waarschuwen als er iets mis dreigt te gaan, want iemand anders gaat het dan oplossen. En niemand gaat mij bellen als er een handtekening nodig is, dat had ik gewild.
Eigenlijk is ieder individu in een organisatie -misbaar want de taken zijn wel weer door iemand anders over te nemen, en zo niet, dan worden ze afgezegd, afgekaatst, of in het ergste geval vergeten. Maar zelfs dat is geen ramp. Een moeder van een pasgeboren kindje is veel onmisbaarder dan wie dan ook in een bedrijf. Dat moet ik nu maar eens gaan voelen, kom maar op met dat verlof!

(het schrijven op mijn blog gaat overigens gewoon door)

3 comments:

Leo Salazar said...

Misbaar? Dat kan. Maar je wordt wel gemist. Heel veel succes met alles over de komende maanden, en tot December.

Groet,

Leo

Anonymous said...

hey Joon,

ben vandaag weer begonnen met werken en las dat jij nu met verlof bent. Dus ben ik je blog maar ingedoken. :)
Wens je een hele mooie tijd toe en bel je binnenkort om bij te kletsen.
xx Hasti

Jonah. said...

leuk reacties van collega's! Extra leuk tijdens verlof.