Friday, November 7, 2008

Wouter Bos

Gister fietste ik op de bakfiets in Amsterdam Noord vlak achter Wouter Bos. Ook op een bakfiets. Het was kwart voor negen. Hij was niet aan het bellen, had geen haast, er zaten geen kinderen in de bakfiets, die had hij waarschijnlijk net naar school gebracht. En ik dacht:"Hoe kun je nou in zo'n functie je kinderen naar school brengen? Moet jij niet werken en van crisis naar crisis vliegen? Het is kwart voor negen!"
Opeens betrap ik mezelf erop: ook ik ben nog conservatief en sta daarmee de emancipatie in de weg. Ik denk dus dat je geen topbaan kan hebben en tegelijk je kinderen naar school kan brengen. Of dat je rustig op de fiets kan zitten zonder dat je telefoneert als je zo'n belangrijke functie hebt. Natuurlijk kan dat wel! Hij kan waarschijnlijk goed delegeren. Ik kom hem namelijk wel vaker tegen....

No comments: