Thursday, February 5, 2009

Magic number

Als kind is het altijd een onderwerp van gesprek: "Wat is je lievelingsgetal?" Veel zevens, drieën, ook wel vijven en af en toe een dertien. En soms zelfs een mooi verhaal van waar het op gebaseerd is. Ook in de bijbel is het een balangrijk thema; de drie koningen, zeven dagen in de week, twee staat voor de duivel en er is maar één Jezus Christus. Of denk aan de liedjes: You are the only one, Just the two of us of Three is a magic number. En dat is het.
De relatie tussen mijzelf en getallen is puur intuitief. 10 vind ik mooi, 11 bijzonder. 12 wat gewoon maar 13 intrigeert. 14 is gewoon 2x7 en 15 wordt te groot.
Mijn relatie met het getal 3 is van bijondere aard. Ik heb namelijk altijd 3 kinderen gewild. Al vanaf toen ikzelf 3 was volgens mij.

Mijn gebeden zijn gehoord. Nummer drie is onderweg.



2 comments:

Linde and Rui said...

He Jonah,

Gefeliciteerd met de derde! Geniet van je huisje vol kinderen.

Groeten,
Linde

Anonymous said...

GEFELICITEEEEEEEEEEEERD!!

Ontzettend leuk voor jullie!

Liefs Meike